Co zrobić, gdy w telefonie nie pojawiają się nowe wiadomośc email

Dostęp do poczty elektronicznej to jedna z podstawowych funkcji, jakie oferują telefony z systemem Android. Zdarza się jednak, że aplikacja do obsługi poczty nie synchronizuje się z serwerem pocztowym. Jak rozwiązać ten problem?
Połączenie z Internetem

W pierwszej kolejności warto sprawdzić podstawowe ustawienia w systemie Android. Jeśli telefon nie łączy się z Internetem, należy włączyć połączenie z siecią komórkową lub WiFi.

Automatyczna synchronizacja

By nowe wiadomości e-mail były automatycznie przekazywane do telefonu, należy oznaczyć odpowiednią funkcję w ustawieniach.

  • Menu – Ustawienia – Konta i synchronizacja

Trzeba włączyć opcje Autosynchronizacja i Dane w tle.

Warto upewnić się także, czy synchronizacja z pocztą jest włączona w Zarządzaniu kontami.

  • Menu – Ustawienia – Konta i synchronizacja – Gmail – Synchronizuj aplikację Gmail.

Strefa Taniego Internetu w Play i roaming wewnętrzny

Nowe wiadomości e-mail nie są pobierane, gdy użytkownik korzystający z pakietu Play Online w telefonie opuści Strefy Taniego Internetu w Play. Telefon pracuje wtedy w roamingu i nie łączy się z Siecią. Połączenie z Internetem można wymusić, włączając przesyłanie danych w roamingu:

  • Menu – Ustawienia – Sieci zwykłe i bezprzewodowe – Sieci komórkowe – Dane w roamingu.

Wiąże się to jednak z naliczaniem opłat za transmisję danych (zgodnie z cennikiem), chyba że został aktywowany pakiet Internet w telefonie umożliwiający dostęp do Sieci w dowolnym miejscu.

Powrót do Strefy Taniego Internetu w Play powinien spowodować automatyczne wyłączenie roamingu, jednak może to nastąpić z opóźnieniem. By przyspieszyć proces, należy przejść do zakładki Operatorzy sieci:

  • Menu – Ustawienia – Sieci zwykłe i bezprzewodowe – Sieci komórkowe.

Następnie trzeba kliknąć Wybierz automatycznie lub Wyszukaj sieci i, po pojawieniu się dostępnych operatorów, wybrać Play.

Niestety, przywrócenie połączenia po przejściu w roaming nie zawsze powoduje automatyczną synchronizację poczty. Można ją wymusić w zakładce Konta i synchronizacja.

  • Menu – Ustawienia – Konta i synchronizacja.

Warto także odświeżyć wiadomości. W aplikacji Gmail:

  • Menu – Odśwież.

Jeśli żaden z powyższych zabiegów nie pomógł, można: zrestartować telefon, usunąć i ponownie dodać konto Google (Menu – Ustawienia – Konta i synchronizacja – Gmail –Usuń konto) lub, ostatecznie, przywrócić ustawienia fabryczne w Ustawieniach.

Problemy z synchronizacją poczty Gmail mogą pojawić się także wtedy, gdy:

  • z telefonu wysyłana jest wiadomość e-mail (zwykle z załącznikiem) i zostanie zerwane połączenie z Siecią;
  • telefon miał wyłączony dostęp do Internetu;
  • telefon pracował w roamingu;
  • telefon ma zapełnioną pamięć (informacja o tym znajduje się w pasku powiadomień).